onsdag den 14. april 2010

Syet Mariehøne...En DIY...



Lidt med udgangspunkt i gårdsdagens indlæg, bringer jeg en lille "inspirationsting" Hvor ideen egentlig stammer fra ved jeg faktisk ikke, men min bedstemor lavede disse små mariehønsedukker til os børn, så ideen er af den slags, hvor ophavet skal søges i tidligere tiders glemsel...
I virkeligheden er mariehønen et lille rovdyr, men vi forbinder alligevel den lille bille med noget positivt. Jeg har lavet en  lille en i stof, som i hvertfald ikke "gør en kat fortræd" Hvis du selv skulle have lyst til, at lave et lille "rovdyr" kommer her en lille billed how to:

Du skal bruge: Stof, jeg har brugt sort til hovedet og rødt med sorte prikker til kroppen, men i princippet kunne man bruge både blomstret og ternet. Herudover skal du bruge nål og tråd, noget bamsefyld og en lille stump blonde hvis du synes rovdyret skal have en lille krave at smykke sig med. Du starter med at klippe to cirkler, jeg har brugt en desserttallerken og en underkop til at tegne udenom. Desuden skal du bruge et par små knapper, eller perler til øjne, og lidt rødt filt eller lignende til mund.

Nu rier du op og ned langs kanten på både den røde og den sorte stofcirkel.



Træk trådene sammen...


Kom fyld i ...




Sy sammen, så trevlenderne er gemt, du kan også klippe et stykke filt,og sy det på, til at dække samensyningen med...


Sy hovedet fast til kroppen....

Ri op og ned på et lille stykke blonde til krave, rynk kraven om mariehønes hals og sy sammen...


Sy en lille mund og et par knappeøjne på kræet.... Marie, marie marolle...

2 kommentarer:

  1. Hvor er den sød , jeg har set et par stykker her i foråret, jeg binder da Mariehønen med noget posetivt,da den spiser alt det udtøj der er i træerne.

    SvarSlet
  2. Conny: Ja, det gør jeg da også, og dt er da et lille sødt dyr, men en lille rovbille er den alligevel...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille kommentar...♥